สำนักวิทยบริการและเทคโนโลยีสารสนเทศ กำหนดจัดฝึกอบรมหลักสูตร Microsoft Office จำนวน 3 หลักสูตร หลักสูตรละ 2 วัน ระหว่างวันที่ 1 – 9 พฤศจิกายน 2553 เพื่อเตรียมสอบรับรองมาตรฐานสากล Microsoft Office 2010 สำหรับอาจารย์ที่สอนนักศึกษาสาขาคอมพิวเตอร์ และบุคลากรผู้ประสงค์ที่จะเข้าสอบ (มหาวิทยาลัยสนับสนุนค่าใช้จ่ายในการฝึกอบรมตลอดหลักสูตร) ดังมีรายละเอียด…
1. Microsoft Word 2010 Advanced course is suitable for those with a sound working knowledge of Word who wish to progress to the most complicated functions and features. เป็นหลักสูตร 2 วัน ฝึกอบรมระหว่างวันที่ 1-2 พฤศจิกายน 2553 ณ ห้องฝึกอบรมสำนักวิทยบริการฯ เทเวศร์
วิทยากรหลัก : อาจารย์พจนารถ พุทธพฤกช์ และนางสาววฤหัต มิลินทานุช
| Monday | Course Details | 
| 8:45-10:30 | Module 1Introduction to Personal Computing 
 Introduction to Personal Computing 
 Getting Started 
 Viewing or Hiding Toolbars 
 Working with Files 
 Module2 Working with Text 
 Formatting Text 
 | 
| 10:30-12:00 | Module3 Paragraph Formatting 
 Text Formatting 
 Tables 
 Page Formatting 
 Module4 Track Changes 
 Accepting / Rejecting Changes Inserting Comments 
 Setting Tabs 
 | 
| 12:00-13:00 | Lunch | 
| 13:00-14:30 | Module5 Basic Internet 
 Definitions 
 Getting Started 
 Crashes 
 Bookmarks 
 | 
| 14:30-16:30 | Module6Email 
 What is Yahoo! Mail? 
 Making the Most of Your Yahoo! Mail Home Tab 
 Introducing Yahoo! Messenger 
 What Is the Messenger List? Using Instant Messaging 
 Managing PC to PC Calls 
 | 
| Tuesday | Course Details | 
| 8:45-10:30 | Module7 Spreadsheet Basics 
 Modifying Worksheets 
 Formatting Cells 
 Formulas and Functions 
 Relative, Absolute, and Mixed Referencing 
 Sorting and Filling 
 Comparing Workbooks 
 Page Properties and Printing 
 Sheet/Print Preview/Print | 
| 10:30-12:00 | Module8Charts 
 Commonly Used Features 
 Saving Excel files as Web pages E-mail an Excel File 
 
 
 Additional Readings 
 Appendix 1: Shortcut Keys Module9 Functions & Formulas Fundamentals 
 Errors in Formulas Excel Functions Overview 
 Additional Readings Text to Speech | 
| 12:00-13:00 | Lunch | 
| 13:00-14:30 | Module10Introduction 
 Create a new presentation 
 PowerPoint screen 
 Working with slides 
 Add content 
 Work with text 
 Working with tables 
 Save & Print 
 Tips on Creating Better Presentations 
 | 
| 14:30-16:30 | Module11GraphicsEditing a graphic 
 Graphs and charts 
 Changing the type of chart Master slides 
 Animating Slides 
 Creating Presenter’s Notes 
 Module12 Displaying the grid 
 | 
2. Microsoft Excel 2010 Intermediate/Advanced level computer training materials for delivering training to your students, staff or clients. A courseware site license allows you to train an unlimited number of people, at your training center using these teaching resources. เป็นหลักสูตร 2 วัน ฝึกอบรมระหว่างวันที่ 4-5 พฤศจิกายน 2553 ณ ห้องฝึกอบรมสำนักวิทยบริการฯ เทเวศร์
วิทยากร : อาจารย์พจนารถ พุทธพฤกช์ และนางสาววฤหัต มิลินทานุช
| Thursday | Course Details | 
| 8:45-10:30 | Module 1: Creating a Basic Excel Worksheet 
 Module 2: Performing Calculations in an Excel Worksheet 
 Module 3: Modifying an Excel Worksheet 
 | 
| 10:30-12:00 | Module 4: Formatting an Excel Worksheet 
 Module 5: Printing Excel Workbooks 
 Module 6: Managing an Excel Workbook 
 | 
| 12:00-13:00 | Lunch | 
| 13:00-14:30 | Module 7: Calculating Data with Advanced Formulas 
 Module 8: Organizing Worksheet and Table Data 
 Module 9: Presenting Data Using Charts 
 | 
| 14:30-16:30 | Module 10: Analyzing Data Using PivotTables, Slicers, and PivotCharts 
 Module 11: Inserting Graphic Objects 
 Module 12: Customizing and Enhancing Workbooks and the Excel Environment 
 | 
| Friday | Course Details | 
| 8:45-10:30 | Module 13: Streamlining Workflow 
 Module 14: Collaborating with Others 
 Module 15: Auditing Worksheets 
 | 
| 10:30-12:00 | Module 16: Analyzing Data 
 Module 17: Working with Multiple Workbooks 
 Module 18: Importing and Exporting Data 
 | 
| 12:00-13:00 | Lunch | 
| 13:00-14:30 | Module 19: Using Excel with the Web 
 Module 20: Structuring Workbooks with XML 
 Module 21: Identifying the Elements of the Excel 2010 Environment 
 | 
| 14:30-16:30 | Module 22: Organizing Data 
 Module 23: Analyzing Data 
 Module 24: Presenting Data 
 Module 25: Using Office Web Apps 
 | 
3. Using Office PowerPoint 2010 : This course will teach you everything you need to get up and running with PowerPoint, including how to create a basic slideshow, add specialized content, create a coherent show design, and give a dazzling presentation. Professional training materials to teach Microsoft Office training workshops including Microsoft PowerPoint 2010. Everything you need is classroom ready, so you can focus on the training. หลักสูตร 2 วัน อบรมระหว่างวันที่ 8 – 9 พฤศจิกายน 2553
วิทยากรหลัก : อาจารย์พจนารถ พุทธพฤกช์ และนางสาววฤหัต มิลินทานุช
| Monday | Course Details | 
| 8:45-10:30 | Module 1: Getting Started 
 Module 2: Opening and Closing PowerPoint 
 | 
| 10:30-12:00 | Module 3: Working with Presentations 
 | 
| 12:00-13:00 | Lunch | 
| 13:00-14:30 | Module 4: Your First Presentation 
 Module 5: Working with Text 
 | 
| 14:30-16:30 | Module 6: Formatting Text 
 | 
| Tuesday | Course Details | 
| 8:45-10:30 | Module 7: Formatting Paragraphs 
 Module 8: Advanced Formatting Tasks 
 | 
| 10:30-12:00 | Module 9: Customizing Slide Elements 
 | 
| 12:00-13:00 | Lunch | 
| 13:00-14:30 | Module 10: Setting Up Your Slide Show 
 Module 11: Showtime! 
 | 
| 14:30-16:30 | Module 12: Wrapping Up 
 | 

 
		
2 thoughts on “ฝึกอบรมหลักสูตร Microsoft Office 2010 ประจำปี 2554”
ขอส่งรายชื่อผู้เข้าฝึกอบรมโครงการเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อการเรียนรู้ (หลักสูตร Microsoft Office 2010)
1. นางสาวเจนจิรา งามมานะ
2. นางสาวอรพรรณ จันทรเกษมจิต
3. นางสาวรัตนา เสมคำ
4. นางสาววาสนา สังข์โพธิ์
สำนักประกันคุณภาพ
ทางสาขาวิศวกรรมคอมพิวเตอร์ ขอส่ง อาจารย์เกรียงไกร เหลืองอำพล และ อาจารย์วัลภา ภุมมะระ เข้าอบรมหลักสูตร Microsoft Excel ๒๐๑๐ ระหว่างวันที่ ๔-๕ พฤศจิกายน ๒๕๕๓
วิศวกรรมคอมพิวเตอร์
Comments are closed.