สำนักวิทยบริการและเทคโนโลยีสารสนเทศ กำหนดจัดฝึกอบรมหลักสูตร Microsoft Office จำนวน 3 หลักสูตร หลักสูตรละ 2 วัน ระหว่างวันที่ 1 – 9 พฤศจิกายน 2553 เพื่อเตรียมสอบรับรองมาตรฐานสากล Microsoft Office 2010 สำหรับอาจารย์ที่สอนนักศึกษาสาขาคอมพิวเตอร์ และบุคลากรผู้ประสงค์ที่จะเข้าสอบ (มหาวิทยาลัยสนับสนุนค่าใช้จ่ายในการฝึกอบรมตลอดหลักสูตร) ดังมีรายละเอียด…
1. Microsoft Word 2010 Advanced course is suitable for those with a sound working knowledge of Word who wish to progress to the most complicated functions and features. เป็นหลักสูตร 2 วัน ฝึกอบรมระหว่างวันที่ 1-2 พฤศจิกายน 2553 ณ ห้องฝึกอบรมสำนักวิทยบริการฯ เทเวศร์
วิทยากรหลัก : อาจารย์พจนารถ พุทธพฤกช์ และนางสาววฤหัต มิลินทานุช
Monday | Course Details |
8:45-10:30 | Module 1Introduction to Personal Computing
Introduction to Personal Computing
Getting Started
Viewing or Hiding Toolbars
Working with Files
Module2 Working with Text
Formatting Text
|
10:30-12:00 | Module3 Paragraph Formatting
Text Formatting
Tables
Page Formatting
Module4 Track Changes
Accepting / Rejecting Changes Inserting Comments
Setting Tabs
|
12:00-13:00 | Lunch |
13:00-14:30 | Module5 Basic Internet
Definitions
Getting Started
Crashes
Bookmarks
|
14:30-16:30 | Module6Email
What is Yahoo! Mail?
Making the Most of Your Yahoo! Mail Home Tab
Introducing Yahoo! Messenger
What Is the Messenger List? Using Instant Messaging
Managing PC to PC Calls
|
Tuesday | Course Details |
8:45-10:30 | Module7 Spreadsheet Basics
Modifying Worksheets
Formatting Cells
Formulas and Functions
Relative, Absolute, and Mixed Referencing
Sorting and Filling
Comparing Workbooks
Page Properties and Printing
Sheet/Print Preview/Print |
10:30-12:00 | Module8Charts
Commonly Used Features
Saving Excel files as Web pages E-mail an Excel File
Additional Readings
Appendix 1: Shortcut Keys Module9 Functions & Formulas Fundamentals
Errors in Formulas Excel Functions Overview
Additional Readings Text to Speech |
12:00-13:00 | Lunch |
13:00-14:30 | Module10Introduction
Create a new presentation
PowerPoint screen
Working with slides
Add content
Work with text
Working with tables
Save & Print
Tips on Creating Better Presentations
|
14:30-16:30 | Module11GraphicsEditing a graphic
Graphs and charts
Changing the type of chart Master slides
Animating Slides
Creating Presenter’s Notes
Module12 Displaying the grid
|
2. Microsoft Excel 2010 Intermediate/Advanced level computer training materials for delivering training to your students, staff or clients. A courseware site license allows you to train an unlimited number of people, at your training center using these teaching resources. เป็นหลักสูตร 2 วัน ฝึกอบรมระหว่างวันที่ 4-5 พฤศจิกายน 2553 ณ ห้องฝึกอบรมสำนักวิทยบริการฯ เทเวศร์
วิทยากร : อาจารย์พจนารถ พุทธพฤกช์ และนางสาววฤหัต มิลินทานุช
Thursday | Course Details |
8:45-10:30 | Module 1: Creating a Basic Excel Worksheet
Module 2: Performing Calculations in an Excel Worksheet
Module 3: Modifying an Excel Worksheet
|
10:30-12:00 | Module 4: Formatting an Excel Worksheet
Module 5: Printing Excel Workbooks
Module 6: Managing an Excel Workbook
|
12:00-13:00 | Lunch |
13:00-14:30 | Module 7: Calculating Data with Advanced Formulas
Module 8: Organizing Worksheet and Table Data
Module 9: Presenting Data Using Charts
|
14:30-16:30 | Module 10: Analyzing Data Using PivotTables, Slicers, and PivotCharts
Module 11: Inserting Graphic Objects
Module 12: Customizing and Enhancing Workbooks and the Excel Environment
|
Friday | Course Details |
8:45-10:30 | Module 13: Streamlining Workflow
Module 14: Collaborating with Others
Module 15: Auditing Worksheets
|
10:30-12:00 | Module 16: Analyzing Data
Module 17: Working with Multiple Workbooks
Module 18: Importing and Exporting Data
|
12:00-13:00 | Lunch |
13:00-14:30 | Module 19: Using Excel with the Web
Module 20: Structuring Workbooks with XML
Module 21: Identifying the Elements of the Excel 2010 Environment
|
14:30-16:30 | Module 22: Organizing Data
Module 23: Analyzing Data
Module 24: Presenting Data
Module 25: Using Office Web Apps
|
3. Using Office PowerPoint 2010 : This course will teach you everything you need to get up and running with PowerPoint, including how to create a basic slideshow, add specialized content, create a coherent show design, and give a dazzling presentation. Professional training materials to teach Microsoft Office training workshops including Microsoft PowerPoint 2010. Everything you need is classroom ready, so you can focus on the training. หลักสูตร 2 วัน อบรมระหว่างวันที่ 8 – 9 พฤศจิกายน 2553
วิทยากรหลัก : อาจารย์พจนารถ พุทธพฤกช์ และนางสาววฤหัต มิลินทานุช
Monday | Course Details |
8:45-10:30 | Module 1: Getting Started
Module 2: Opening and Closing PowerPoint
|
10:30-12:00 | Module 3: Working with Presentations
|
12:00-13:00 | Lunch |
13:00-14:30 | Module 4: Your First Presentation
Module 5: Working with Text
|
14:30-16:30 | Module 6: Formatting Text
|
Tuesday | Course Details |
8:45-10:30 | Module 7: Formatting Paragraphs
Module 8: Advanced Formatting Tasks
|
10:30-12:00 | Module 9: Customizing Slide Elements
|
12:00-13:00 | Lunch |
13:00-14:30 | Module 10: Setting Up Your Slide Show
Module 11: Showtime!
|
14:30-16:30 | Module 12: Wrapping Up
|
2 thoughts on “ฝึกอบรมหลักสูตร Microsoft Office 2010 ประจำปี 2554”
ขอส่งรายชื่อผู้เข้าฝึกอบรมโครงการเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อการเรียนรู้ (หลักสูตร Microsoft Office 2010)
1. นางสาวเจนจิรา งามมานะ
2. นางสาวอรพรรณ จันทรเกษมจิต
3. นางสาวรัตนา เสมคำ
4. นางสาววาสนา สังข์โพธิ์
สำนักประกันคุณภาพ
ทางสาขาวิศวกรรมคอมพิวเตอร์ ขอส่ง อาจารย์เกรียงไกร เหลืองอำพล และ อาจารย์วัลภา ภุมมะระ เข้าอบรมหลักสูตร Microsoft Excel ๒๐๑๐ ระหว่างวันที่ ๔-๕ พฤศจิกายน ๒๕๕๓
วิศวกรรมคอมพิวเตอร์
Comments are closed.